1. Angelika Riabinow – koordynatorka projektu
Od 18 lat uczę języka polskiego i nie wyobrażam sobie, żebym mogła robić coś innego. Kocham swoją pracę, która codziennie jest inna. Nie ma czasu na nudę, a kontakt z młodzieżą sprawia, że nadal czuję się młoda 🙂 Kocham życie i doceniam to, co ono mi przynosi. Mam naturę optymistki.
Dlaczego Erasmus + ? Bo przełamuje moją strefę komfortu. Po pierwsze, gdyż nigdy do tej pory nie latałam samolotem. Po drugie, bo mam ogromną barierę językową i kiedyś muszę ją przełamać. Po trzecie i ostatnie – lubię stawiać sobie wyzwania…
2. Natalia Ardel – zastępczyni koordynatorki projektu
Moja przygoda z nauczaniem języka angielskiego w liceum trwa już 3 lata. Poza szkoleniem młodzieży pasjonuję się kulturą francuską, od niedawna jestem wierną słuchaczką podcastów, najczęściej o tematyce kryminalnej. Od czasu do czasu zajmuję się też tworzeniem makijażu, ponieważ poza studiami filologicznymi ukończyłam roczną szkołę wizażu.
Do projektu ERASMUS + dołączyłam z nadzieją na nawiązanie owocnej współpracy międzynarodowej, poznanie nowych, ciekawych narzędzi pracy, które pozwolą mi urozmaicić lekcje oraz zdobycie doświadczenia pomocnego w nauczania dwujęzycznym.
3. Janusz Maciejewski
W szkole pracuję kilkanaście lat na stanowisku nauczyciela historii. Z pozoru ma to niewiele wspólnego z językiem angielskim. Jednak chcąc korzystać z nowoczesnych narzędzi oraz łatwo dostępnych w sieci materiałów i źródeł, znajomość języka angielskiego jest koniecznością.
Nigdy wcześniej nie brałem udziału w podobnym projekcie i chyba dlatego zdecydowałem się dość szybko, gdy usłyszałem o Erasmusie dla nauczycieli.
4. Anna Jeleszuk
Gdy dowiedziałam się, że w naszej szkole będzie organizowany program Erasmus +, od razu zdecydowałam się, żeby wziąć w nim udział. Było to podyktowane wieloma czynnikami. Dla mnie bardzo ważne jest podwyższenie kwalifikacji zawodowych, a program Erasmus + stwarzał mi możliwość rozwoju kompetencji językowych. Istotne było dla mnie to, że mogłabym w przyszłości uczyć w klasie dwujęzycznej, co polepszyłoby ofertę edukacyjną naszej szkoły i ułatwiało jej organizację.
Jako nauczyciel historii interesuję się dziejami innych państw. Wyjazd zagraniczny umożliwiał mi obcowanie z odmiennymi kulturami, tradycjami. Uwielbiam podróżować po świecie, gdyż jest to szansa kontaktu z osobami z różnych państw, poznania wielu ciekawych miejsc. Jestem osobą komunikatywną i chętną do nawiązywania nowych relacji. Biorąc pod uwagę specyfikę tego programu, była to bardzo dobra okazja do realizacji tych celów. Daje on możliwość wymiany doświadczeń, podpatrzenia nowych metod pracy z uczniami. To także kontakt z kulturą kraju docelowego, ale także z wieloma różnymi kulturami, ponieważ uczestnicy przyjeżdżają z całego świata.
5. Beata Tarnowska
W liceum pracuję od wielu lat na stanowisku sekretarza szkoły. Pozornie wydawać by mogło się, że w pracy tej wystarczy dobra znajomość języka ojczystego. A nie jest to już do końca prawdą. W szkołach polskich uczy się coraz więcej młodych ludzi z innych, niekiedy bardzo odległych, krajów. I jedynym językiem, jakim można się z nimi i ich rodzicami komunikować, jest właśnie język angielski. Dlatego jestem niezmiernie wdzięczna za umożliwienie mi wzięcia udziału w programie ERASMUS+, który będzie znakomitym połączeniem nauki języka oraz poznawania kultury i zabytków innych krajów.
Jestem z wykształcenia historykiem sztuki i taki wyjazd będzie dla mnie szczególnie ważny. Łączenie nauki z pasją daje znakomite rezultaty.
6. Marta Flis
Od dzieciństwa uwielbiałam języki i zabawę słowem. Wraz z siostrą wymyślałyśmy niedorzeczne bajki, teksty piosenek i dowcipy. Aktualnie tę stronę swoich zainteresowań rozwijam, prowadząc profil instagramowy swojego figlarnego kota (@tadeuszko_kiciuszko). Poza tym uwielbiam podróże, zwłaszcza w miejsca niecieszące się wielką popularnością. Zwiedziłam takie kraje jak Rosja, Mongolia, Brazylia czy Argentyna. Gdy jestem w innych krajach, nie zależy mi na ich walorach turystycznych, lecz chcę posmakować lokalnego życia oraz dowiedzieć się jak najwięcej o ludziach i kulturze. Nawet jeśli nie znam za dobrze języka, to staram się próbować go używać i nie zniechęcać się porażkami. Tę samą naukę staram się przekazać swoim uczniom.
Program Erasmus+ jest połączeniem pasji do języków i podróży. Mam nadzieję, że gdy tylko będzie to możliwe, wyjadę do Anglii i będę mogła posłuchać lokalnych akcentów, poszerzę swoją wiedzę w temacie języka biznesu i poznam ciekawych ludzi.
7. Szymon Krawczyk
Z wykształcenia jestem historykiem i politologiem. Jako nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie pracuję z młodzieżą w warszawskich liceach już blisko 20 lat. Głównym polem moich zainteresowań są historia i kultura Niemiec, przede wszystkim Prus. Szczególnie bliska jest mi tematyka dziejów typowych obszarów pogranicza, z ich historią pełną zmian i wynikających z nich płynności identyfikacji i świadomości kulturowej, narodowej, jak również politycznej mieszkańców.
W związku z dobrą znajomością języka niemieckiego, na poziomie ZOP (Goethe-Zertifikat C2) posiadam kwalifikacje do nauczania tego języka w szkołach na poziomie licealnym. Chcąc podnieść swoje kwalifikacje, biorę udział w programie Erasmus+, w projekcie „Auffrischungskurs für Deutschlehrer. Methoden und Sprache”.
8. Marta Sokoleńko
Jestem nauczycielką języka angielskiego. Moją pasją są języki obce, zarówno jeśli chodzi o naukę, jak i nauczanie. Jestem absolwentką Anglistyki oraz Germanistyki. W moich planach mam nauczenie się również innych języków i mam nadzieję, że uda mi się to, ponieważ jestem konsekwentna w dążeniu do realizacji wyznaczonych celów. Uwielbiam podróżować, poznawać nowych ludzi i odwiedzać ciekawe miejsca. Jestem osobą komunikatywną i łatwo nawiązuję nowe znajomości, ponieważ posiadam przyjazne nastawienie do ludzi.
Program Erasmus+ to dla mnie idealna okazja, by sprawdzić swoje umiejętności językowe w praktyce, wymienić się doświadczeniami oraz poznać inną kulturę.
9. Przemysław Dziawer
Jestem nauczycielem geografii oraz języka hiszpańskiego. Od najmłodszych lat fascynowały mnie przyroda, podróżowanie, poznawanie nowych krajów, odmiennych kultur i zwyczajów. Mogłem je rozwijać w szkole średniej w zawodzie leśnika, następnie na studiach biologicznych, geograficznych i ostatecznie na filologii hiszpańskiej. Byłem uczestnikiem programu CEEPUS na Słowenii, Asystentury Comeniusa w Hiszpanii oraz koordynowałem programy europejskie, m.in. program „Młodzież w działaniu”, którego głównym celem było przygotowanie młodzieży do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, nabywanie umiejętności, rozwijanie osobowości i pasji młodych ludzi oraz eliminowanie różnych form dyskryminacji, uprzedzeń i stereotypów. Aktywnie działałam również w wolontariacie. Kilka miesięcy spędziłem w Peru, pracując z dziećmi i młodzieżą zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Jako nauczyciel dwujęzyczny chciałbym rozwijać zawodowe pasje i nabywać umiejętności w nauczaniu geografii w językach obcych. Udział w programie Erasmus + daje mi taką możliwość.
10. Małgorzata Szubartowska
Jestem nauczycielką języka angielskiego i przedmiotów kulturoznawczych w klasach dwujęzycznych oraz pedagożką teatru. Nie lubię się nudzić. Wolę tworzyć niż odtwarzać. Jestem wiecznym uczniem, potrzebuję nieustannie się rozwijać i tego samego chciałabym dla moich uczniów. Wierzę w naukę opartą na pozytywnych, partnerskich relacjach z uczniami oraz na interdyscyplinarnym podejściu, skierowanym na zdobywanie nie tylko wąsko rozumianej wiedzy przedmiotowej, lecz także kompetencji niezbędnych do samorozwoju.
Wierzę w naukę skupioną na rozwijaniu twórczego myślenia oraz krytycznego spojrzenia na codzienne doświadczenie współczesności. W pedagogice fascynuje mnie problematyka kreatywności i motywacji. W czasie wolnym piszę, uczę się, poszukuję. Udział w Erasmusie + to dla mnie kolejna fascynująca ekspedycja w poszukiwaniu nowego widzenia.